22 416 17 96

Strefa wiedzy

5 Gru 2017

Budowanie autorytetu szefa projektu (Część 1)

/
Posted By

Czy dobry menedżer projektu powinien posiadać kompetencje lidera? Jak sprawić, by członkowie zespołów projektowych, zajęci swoimi obowiązkami, uznali udział w danym projekcie za priorytetowy? Budowanie autorytetu menedżera projektu pozwala wzbudzić zaangażowanie i przekonać zespół, że projekt będzie dobrze zarządzany i zakończy się sukcesem. A to, czy menedżer zbuduje autorytet w nowym zespole, w dużym stopniu zależy nie tylko od tego, jak rozpocznie projekt, lecz także, co i w jaki sposób powie.

Pociąg relacji Warszawa–Katowice zatrzymuje się wśród malowniczych łąk. Stoi tak 10, 15 minut. Zniecierpliwieni pasażerowie patrzą nerwowo na zegarek, a brak informacji oraz upał potęgują narastającą irytację. Nagle do przedziału wchodzi mężczyzna i oznajmia: panowie, bierzemy walizki i wychodzimy! Pasażerowie z ulgą na twarzy biorą swoje bagaże, wychodzą na łąkę i udają się w kierunku wskazanym przez nieznajomego. W tym momencie pociąg rusza…! Chwilę później skonsternowani pasażerowie zadają sobie pytanie: kim jest ów nieznajomy? Okazało się, że był to również pasażer pociągu, który wiedział, że w 15 minut można dojść do najbliższej stacji. I postanowił przejąć inicjatywę.

To jest historia o tym, jak sytuacja stworzyła lidera. Przynajmniej chwilowego – ruszający pociąg musiał istotnie podważyć do niego zaufanie naprędce sformowanej grupy. Ale też cała sytuacja była chwilowa, a lidera najwyraźniej satysfakcjonowała krótkotrwała współpraca pasażerów.

W dużych organizacjach, które łączą zarządzanie formalne z zarządzaniem projektowym, uczestnicy zespołów często biorą udział jednocześnie w kilku bądź kilkunastu projektach. Oprócz tego...

Aby przeczytać cały artykuł zaloguj się do Ostendi Management System. W tej sprawie napisz do nas: kontakt@ostendi.pl